Choď na obsah Choď na menu
 


Základný cvik na posilnenie svalstva : ________________________________________________________________________________________________________________________________ 1) na začiatku sa samozrejme treba zahriať a dobre ponaťahovať (nevynechať!) ________________________________________________________________________________________________________________________________ 2) nájdi si vhodné schody, hodia sa skôr menšie ako väčšie. Ak má zábradlie, ešte lepšie. _________________________________________________________________________________________________________________________________ 3) postav sa pod schody a priprav sa. Princíp je jednoduchý: na jednej nohe skočiť vždy o dva schody dopredu a jeden dozadu. Povedané názorne, skoč najpr na druhý schod, potom späť na prvý, následne dopredu na tretí a tak ďalej. _________________________________________________________________________________________________________________________________ 4) celé cvičenie rob na mierne pokrčených nohách. _________________________________________________________________________________________________________________________________ 5) keď prídeš na samý vrch, vydýchaj sa, uvoľni, zbehni späť dole, vystriedaj nohy a opakuj. Mimoriadne účinné je toto cvičenie, ak spravíš 3 série pre každú nohu. _______________________________________________________________________________________________________________________________ 6) ak máš problémy robiť cvik na jedej nohe, môžeš to pre začiatok skúsiť oboma naraz a postupne si pridávať na obtiažnosti. _________________________________________________________________________________________________________________________________ 7) toto cvičenie je pomerne ľahko modifikovateľné a každý si ho môže prispôsobiť vlastným silám a schopnostiam. Ak si chceš toto cvičenie maximálne sťažiť, potom skús vyskakovať po schodoch bez použitia rúk. Pri skokoch si rukami väčšinou dodávame švih, pomáhajú nám skákať znásobiť silu a tiež udržať rovnováhu. Najlepšie je však striedať rôzne formy tohoto cvičenia, aby si telo príliš nezvyklo na jednostranný pohyb.